Skip to main content Skip to footer

På Musikhøjskolen har vi undervist i musik i 90 år, og vi synes stadig, det er noget af det bedste i verden.

Hvis du synes, musik er spændende og har lyst til at spille, synge og skabe musik, så kan du helt sikkert finde en aktivitet, der passer til dig her. Har du lyst til at fordybe dig i et bestemt instrument, eller vil du gerne prøve lidt forskelligt? Har du øvet dig i lang tid, eller skal du lige til at begynde?

Vores erfarne undervisere med nogle af de højeste uddannelser inden for musik og musikpædagogik hjælper dig på vej. Vi vægter både fordybelse, faglighed og fællesskab blandt andet i vores mange kor, orkestre, arrangementer og fælles aktiviteter i løbet af året.

Hvad sker der, når vi spiller musik?
Gennem musikudøvelse kobles vi til udvikling af begreber som mestring, fantasi, kreativitet, selvværd og sociale færdigheder, og hjerneforskning viser, at vi aktiverer og træner alle dele af hjernen, når vi spiller musik eller synger.
Musik giver mulighed for at spille med andre, for andre og sætte sit eget aftryk – både nu og senere i livet.

Er du over 24 år?
Så kan du gå til musik, billedkunst og dans i Musikhøjskolens Aftenskole - klik her.